zondag 11 november 2012

LEUK DAGJE!

Besloten om deze dag maar in tweeen te knippen; 's ochtends achter de torenvalken en buizerds aan en 's middags met het net in de tuin vangen.

Het valt op dat er torenvalken en buizerds zijn bij gekomen. Kennelijk zijn de eerste wintergasten gearriveerd. Eén torenvalk en twee buizerds vliegen sinds vandaag met ringen rond. Onderweg probeerde ik een buizerd te vangen die weinig belangstelling voor de val had. Jammer want de vogel bleek geringd! Toen ik in zag dat langer wachten geen zin kon ik dicht genoeg bij komen om een foto te maken op het moment dat de vogel weg vloog. En met een beetje vergroten op de pc leverde dit toch een fraaie terugmelding op. Deze buizerd had ik geringd in december 2010, in hetzelfde gebied.


niet gevangen maar wel afgelezen; deze buizerd-man is in 2010 geboren
 

jonge buizerds hebben lichte irissen

 Het in de tuin vangen ging geweldig; meer dan 30 vogels uit het net kunnen plukken. Veel kool- en pimpelmezen en veel bleken al geringd. Op één na bleken de ringen van mij te zijn. Ik ben benieuwd waar die "vreemde" koolmees vandaan komt.
Eindelijk ook weer eens staartmezen. Twee van de groep bleven op mijn "hangplek", de rest ging verder. En ook de grote bonte specht die ik op 1 november ving kwam op herhaling. Nog steeds veel kabaal......

 twee staartmeesje; ze zien er zo aardig uit maar het zijn wel kleine druktemakers!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten