zaterdag 3 november 2012

SNOEPERS

Zo komen snoepers te pas!
Al een week lang kan ik iedere keer mijn bijenhotel weer herstellen. Tal van rietstengeltjes waren uitgetrokken en lagen op de grond. De naam van de dader stond er niet bij maar ik kon het wel raden.... En donderdag zag ik hem aan een vetbol hangen en hij hakte er flink op los; een Grote Bonte specht. Tja, dan toch maar even een net opgehangen, je weet maar nooit.
En ja hoor. Nadat de rust was teruggekeerd en eerst 4 merels hadden voorgedaan hoe het moet hing de specht!

deze Grote Bonte specht maakte een behoorlijke herrie


Vrijdag had ik nog een paar "vetbolrovers" in de tuin; gaaien. En wederom het net opgezet met een poging om kennis te maken. En warempel, ook één van deze rakkers hing even later op de kop in het net te spartelen! Wel wat anders dan al die Kool- en Pimpelmezen....

ook jonge Vlaamse gaaien kunnen flink herrie maken als je ze vasthoud                 

  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten