vrijdag 23 november 2012

KWARTET

Ik vergat bij mijn vorig bericht nog een "kwartet" te melden. Naast de koolmezen, pimpelmezen en een staartmees ving ik vorig weekeind ook een zwarte mees. Vier soorten mezen dus!
Ik had de moed al een beetje opgegeven en dacht dat ik niets mee zou krijgen van de invasie zwarte mezen. Ik had ze dit najaar al wel eens over zien of horen vliegen. En af en toe ook één in de bomen rond mijn tuin gezien en er was er zelfs één die op een stok van mijn net ging zitten.... Die wil je er dan wel in kijken! Maar nu hing er dan toch één. Wat een mooie vogel!

 mijn eerste zwarte mees

dit zwarte meesje was een stuk rustiger dan koolmezen en pimpelmezen

Het vangen van buizerds en torenvalken begint er op te lijken. De vogels zitten weer langs de wegen naar de bermen te loeren en tonen belangstelling voor mijn vallen. Vandaag samen met Reinier op pad geweest nadat we de buien voor hadden laten gaan. Drie buizerds kregen we te pakken waaronder weer zo'n fraaie "oude dame" van ruim 1100 gram.
Niet alles lukte. Bijzonder in dat geval was een torenvalk die alles leek te negeren wat er om haar heen gebeurde. Zelfs een tweede val onder haar neus kreeg geen enkele aandacht en voor ons toonde ze ook weinig angst. We overwogen nog of ze misschien vegetariër zou zijn....

volwassen vrouwtje torenvalk


 Ze had maar aandacht voor één ding; hoe zie ik er zo goed mogelijk uit

  Als ze had geweten dat een mooi setje ringen voor haar klaar lag......


Geen opmerkingen:

Een reactie posten