woensdag 19 september 2012

TUINPROJECT

De afgelopen zomer heb ik gewerkt aan een betere plaats om te ringen. De in de tuin gevangen vogels werden tot nu toe in de schuur behandeld waar ook de werkbank, gereedschapen en meer spullen staan dus niet ideaal. Achter de schuur was een deels afgesloten overkapping waar altijd openhaardhout werd opgeslagen. Sinds onze open haard gesloopt is werd het aanbouwschuurtje vooral voor opslag van allerlei zooi gebruikt. Tijd voor iets nieuws??


                     De oude schuur is verdwenen op enkele stille getuigen na.

Een aannemer heeft een nieuwe vloer gestort en het dak geplaatst en ik kon aan het werk om er een echte schuur van te maken.  Geen haast, rustig opbouwen, leuk werk!

                              De nieuwe schuur met een dichte vloer en water en winddicht!

De schuur heeft een dubbele functie gekregen. Er is voldoende ruimte voor het opbergen van allerlei spullen en... ik heb nu een perfecte plek om vogels te ringen in mijn tuin!

De ringstek in de nieuwe schuur. Alle spullen bij de hand.....

Vanuit een gerieflijke (oude kantoor-)stoel heb ik prachtig zicht op het net.

                                 Het net staat haaks op de schuur dus er ontgaat me geen vogel...

De vogels waarderen de nieuwe situatie ook en vliegen vol enthousiasme in het net.....
Onzin natuurlijk maar het gaat de laatste tijd eigenlijk heel goed. Mede dank zij de karmozijnbessen in mijn tuin de vanaf begin augustus er al voor zorgden dat ik 26 zwartkoppen kon vangen.

                                 Karmozijnbessen werken als een magneet op zwartkoppen
 
De maand september lijkt de maand van de mezen te worden. Ruim 100 van die venijnig bijtende juweeltjes kon ik al ringen en met 40 terug gevangen mezen kan ik wel zeggen dat mijn handen al wat te verduren hebben gehad.... Maar wel schitterend toch?
 
                                             Zoek ze alle zeven......




3 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Die hebben ook een riante plek in de schuur gekregen. Met een mooi uitzicht en een schuifpui....

      Verwijderen
  2. zo, dat is een mooi tuinhuisje geworden zeg! pas wel op dat je geen last krijgt van boktor dit zou echt zonde zijn !

    BeantwoordenVerwijderen