vrijdag 21 september 2012

SUPERVRIJDAG

Zoveel vogels ving ik nog nooit op één dag in mijn tuin! Ruim 55 gevleugelde vriendjes kon ik van een ring voorzien of werd de aanwezige ring afgelezen.
Geen wekker gezet dus het net werd pas om 9 uur opgezet maar vanaf die tijd was het werken geblazen. In de eerste uren waren het vooral de mezen die heen en weer trokken door de tuinen. De rest van de dag liep het wat rustiger maar wel constant door.

                                   Als het net vol hangt brengt het leefnetje uitkomst.

Tussen de mezen door ploften er ook andere soorten in het net. Onderstaande foto's laten zien welke soorten zoal.
Veel terug vangsten van mezen die ik de afgelopen weken ringde in mijn tuin. Maar ook een paar hele leuke meldingen. Een pimpelmees die op 2 september door Reinier Smabers werd geringd in de Zwolse wijk Assendorp (Zwolle - Lindestraat Ring MUS op www.trektellen.nl). Een pimpelmees die ik in mijn tuin heb geringd in november 2011. En een boomklever die ik half augustus in mijn tuin ving.
Alle gegevens zijn terug te vinden op:  http://www.trektellen.nl/trektelling.asp?telpost=1109 

        Heggenmus


Boomkruiper

Pimpelmees

Boomklever

Koolmees

Vink

Gekraagde roodstaart

Geen opmerkingen:

Een reactie posten