zaterdag 12 januari 2013

GOED BEGIN

De eerste volle week van januari zit er weer op. Lekker warm en geen spoor van de winter.
Natuurlijk zijn de vangactiviteiten ook weer gestart. Met wisselend succes maar ik ben zeker niet ontevreden!

Mogelijk komt het door het zachte weer maar het vangen van buizerds en torenvalken loopt nog niet zo'n vaart. Op 3 januari ging het nog redelijk, met 3 buizerds en een torenvalk. Maar een vangrondje afgelopen vrijdag heb ik maar afgebroken; geen torenvalk te zien en ook weinig buizerds. En als dan al een buizerd bij de val kwam zitten bleek dat hij de krop al zo vol wormen had dat de belangstelling ook daar ophield.

dit mannetje torenvalk ging flink tekeer tegen zichzelf...

Dan gaat het vangen in de tuin een stuk beter. Nadat ik vrijdag het vangen van muizeneters er maar aan gegeven had kwam ik thuis en trof een tuin vol mezen aan! Dan natuurlijk snel het net opgezet en even later was ik zo druk als een klein baasje....

het was even flink aanpoten met zo'n club mezen

In twee en half uur 26 vogels uit het net plukken waarbij enkele mezen mij verwenden met een peuterpartij terwijl ze lustig op mijn vingers stonden te hakken. Maar wel mooi werk!

Dan de zaterdag maar combineren met klussen thuis en een Ring-Mus dag. Dan gebruik je geen geluid en ik denk dat dit wel invloed had op het aantal mezen. Maar dit werd een dag van "minder is meer". Een koolmees met witte nagels, een pimpelmees met teken, een elders geringde pimpelmees, terugvangst heggenmus van 2010, een fraaie man vink en... een zwarte mees!

 klusjes thuis; huismussenkasten op hangen en stroom maken met onze nieuwe zonnepanelen :)

moderne koolmees met nail-fashion..... 


deze pimpelmees was denk ik blij dat ik de teekjes heb verwijderd, al liet ze dat niet merken


 man vink


 en mijn tweede zwarte mees; prachtige vogeltjes!

ehhhh, niet alle klussen zijn af.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten