zondag 5 februari 2012

GEWELDIG....

Toch nog winter. En hoe!
Wat wordt alles toch anders als er sneeuw ligt. Doe daar nog een zonnetje bij en het is echt genieten. Dit weekeind wat wat kunnen vangen maar vooral steeds stil blijven staan en genieten van soorten die je minder vaak en mooi te zien krijgt.

De twee torenvalken die ik ving bleken beide eerder door mij geringd. Een jong van afgelopen jaar, maar de andere was wel een heel mooie vangst. Dit mannetje was in 2007 geboren en geringd aan de Milligersteeg bij Zwolle. Op 21 februari 2009 ving ik de vogel aan de Hagedoornweg bij IJsselmuiden. Dit weekeind ving ik de vogel weer aan de Hagedoornweg. Kennelijk dus een broedvogel en nu in zijn 6e kalenderjaar.

                                   In de "tijgersluipgang" richting val.....

Vier buizerds mochten even uit de vrieskou. Drie vogel hadden nog geen ring, de vierde wel. Deze had ik op 31 december 2011 gevangen op dezelfde plaats waar ik hem nu ving. Interessant was dat zijn gewicht met bijna 100 gram was afgenomen. De winter eist dus duidelijk zijn tol. Voor vogels die ook foerageren op wormen en kruipende insecten is te hopen dat de vorst niet al te lang aan houdt.

Maar vooral ook genoten van al het moois dat je zo onderweg tegen komt:

                                              Kramsvogel
          
                                                Spreeuw

                                                     Roodborst

                                                  Aalscholver

                                                   Kolgans

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten