zaterdag 17 december 2011

"IK" ben "IK"

Vanochtend weer een rondje gemaakt om buizerds en torenvalken te vangen. Torenvalken zijn nog steeds niet talrijk aanwezig en ik was al blij dat ik er één kon vangen. Wel een interessante vogel want deze werd afgelopen juni als nestjong geringd in het Twentse Agelo.
Nee, dan gaat het beter met de buizerds. Liefst zes vogels kon ik weer laten vliegen voorzien van ringen. De buizerd op de foto gaat nu door het leven onder de naam "IK"
 
                                                     "IK"
                                        

Bij Zwartsluis waren ze erg gretig. Ik had een buizerd zien zitten en hoopte dat deze op mijn aanbod zou ingaan. Nou, dat deed hij maar prompt kwam van de andere ook een buizerd aanzeilen en toen had ik er twee! Wel bijzonder was dat alle zes buizerds jonge vogels waren. Kennelijk waren de oudjes op stap vandaag :)

                                   ze waren er als de kippen bij

Geen opmerkingen:

Een reactie posten