dinsdag 1 november 2011

Een ring links.....

Toen ik gistermiddag thuis kwam zag ik wat mezenactiviteit in de tuin. Met de verrekijker kon ik zien dat er ongeringde mezen bij waren, kennelijk weer een nieuwe lichting! Ik zag ook twee pimpelmezen die wel een ring droegen. Maar één van de twee had de ring aan de linkerpoot dus die was niet "van mij", omdat ik de ring altijd aan de rechter poot doe. Dus toch maar even een netje opgezet....
Iets wat bij huismussen heel lastig is lukt bij mezen wel; na de lichte verstoring door het plaatsen van het net waren ze binnen de kortste keren weer aanwezig. En ik had geluk, 1 koolmees en 4 pimpelmezen doken in het net. De koolmees en 2 pimpeltjes hadden nog geen ring. De rechts geringde pimpelmees bleek ik zelf geringd te hebben. De andere geringde pimpelmees bleek op 24 september dit jaar geringd in Terwolde. Je zou verwachten dat vogels in deze tijd van het jaar zich in zuidelijke richting verplaatsen maar misschien was dit gewoon een eigenwijze mees!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten