maandag 3 april 2017

BOEKINGEN STROMEN BINNEN

Een beetje zon en warmte doen wonderen. Plotseling is er weer volop leven rond ons bijenhotel.


 Komende maanden wordt het weer druk in en bij het hotel


Een aantal bekende soorten, zoals de rosse metselbij, hebben zich al gemeld. Leuk om te volgen welke soorten er zijn en wat hun gedrag is. Je kunt tenslotte niet altijd met vogels bezig zijn..... 

Maar ik zag ook een soort die ik niet eerder bij het hotel heb gezien. Die trof ik op 1 april aan en was lastig te fotograferen want stil zitten was er niet bij. Op internet vond ik de Latijnse naam van het beestje: Ichneumon stramentor. Mocht iemand de Nederlandse naam weten?

  Ichneumon stramentor


Deze soort schijnt familie te zijn van de Dolichomitus mesocentrus, een mooie sluipwesp met een enorme legboor. Die zie ik ieder jaar regelmatig het hotel afschuimen.

  Dolichomitus mesocentrus




Geen opmerkingen:

Een reactie posten