woensdag 23 december 2015

PECH EN MAZZEL

De laatste tijd is het lastig vangen in mijn tuin. Het weer werkt niet mee, want als het al droog is dan waait het erg hard dus er blijven niet veel goede vangmomenten over. Maar daarnaast wordt mijn tuin scherp in de gaten gehouden door twee roofvogels, een sperwer en een havik.

De sperwer, een volwassen man, duikt regelmatig op om te checken of er iets te halen valt. Hij heeft het vooral voorzien op de kleinere vogels.
Voor de grotere vogels zit vrouw havik op de loer. Bijna dagelijks zit ze aan de rand van het weiland alle tuinen af te loeren of er iets te halen valt. Tot drie keer toe heb ik haar al een prooi zien plukken. Logisch dat in de buurt op dit moment weinig vogels te bespeuren zijn.....

Niet vangen maar wel genieten! Wat een pracht beest zo'n volwassen havik vrouw. Ruim een kilo zwaar, super scherpe ogen en een paar klauwen....
Wie weet kiezen de rovers de komende weken andere plekken en kom ik weer aan vangen toe.


 Het volwassen sperwer mannetje op de nok van mijn dak. Helaas met veel tegenlicht.



 Een volwassen havik vrouw. Lekker in het zonnetje loeren op een buitenkansje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten