vrijdag 15 maart 2013

KLUSSEN en RINGEN

De laatste weken ben ik weinig op pad geweest. Klussen en verhuizen bij de kinderen en onze oude keuken moest na ruim 25 jaar trouwe dienst plaats maken voor een nieuwe. (Druppel was de vaatwasser die het begaf - mijn grote vriend!)
Een keuken installeren is vakwerk maar de oude er uit slopen dat lukt mij ook nog wel. Tenslotte schuilt er denk ik in ons allemaal wel een klein vandaaltje :)
Het voordeel van thuis klussen is dat je ook nog een beetje kunt vangen in de tuin. Je moet tenslotte wat afleiding hebben.

deze staartmees vormde even een rustpunt tijdens het brute geweld


tijdens slopen maak je herrie - maar niet zoveel als deze gaai!


Vandaag ook nog maar even mijn geluk geprobeerd en het net gezet. Natuurlijk vroeg begonnen want dan vang je goed. Niet dus. Ik had een uur later kunnen opstaan want er was geen beweging in de lucht. Totdat in een vogel in het net zag vliegen. Beetje donkere kop dus ik dacht eindelijk weer eens een huismus in het net te hebben maar niet dus; een rietgors!
Nu heb ik wel een vijver maar om nu te zeggen dat dit het ideale biotoop voor rietgorzen is....


een fraaie man rietgors      nieuwe stadsvogel?

De rietgors is voor mij een nieuwe tuinvangsoort maar even later hing er nog een nieuwe soort in het net; een sijs. De hele winter geen sijzen in de buurt van mijn tuin gezien!
Nu is het vangen van de sijs niet helemaal toeval. Ik was getipt dat je gepelde pinda's op moest hangen in rode netjes. En warempel!
In de loop van de dag kon een tweede sijs ook geen weerstand bieden aan de aantrekkingskracht van de rode pinda netjes.

 deze sijs viel voor het rode netje...


  en niet alleen sijs-vrouwen vallen op rode netjes, ook deze man ging er voor


Geen opmerkingen:

Een reactie posten