zondag 18 maart 2012

TVDOET.NL

Het broedseizoen van de roofvogels is begonnen. Buizerds en Haviken sjouwden al karrenvrachten met takken de bomen in om hun nesten van de maken. Sommige zijn al klaar en tellen al af naar het eerste ei. Maar er zijn er ook bij die nog geen goede plek voor een nest kunnen vinden of wachten op nog beter weer. En sommige hebben lijken nog wat relatie-problemen te hebben.....

Met de Slechtvalken bij Hendrix lijkt alles prima in orde. Vanochtend zat het vrouwtje in de kast en keek steeds naar beneden. Ik denk dat de kans groter is dat daar een ei ligt dan dat ze een boekje staat te lezen :) Pas na het 3e ei beginnen Slechtvalken te broeden en dat deed ze nog niet.

Ook de Torenvalken zoeken weer naar goede broedplaatsen en zij zijn uiteraard meer dan welkom in één van de ruim 60 nestkasten die rond Zwolle hangen! Eén van de ringprojecten die ik doe is het vangen van Torenvalken en dan met name broedvogels. En nu ze weer bij de nestkasten opduiken kan ik weer broedvogels vangen. Vanochtend had ik een vrouwtje die eerst flink protesteerde maar later toch aardig deed en zelfs de pen voor mij vast hield. Een levende Torenvalk als pennenbakje... het moet toch niet gekker worden :)

                                                          TVDOET.NL

Geen opmerkingen:

Een reactie posten